reklamacja usług bankowych

Poprawnie ułożony wniosek do banku. Jak powinien wyglądać?

Źle zrealizowana usługa bądź nieprawidłowo naliczona opłata za przelew może być przyczyną reklamacji składanej do banku. Osoba, która w wyniku takiej sytuacji poniosła straty ma do wyboru różne formy złożenia skargi lub zażalenia. Każda z nich powinna jednak wskazywać na powód reklamacji oraz oczekiwania wobec banku.

Treść reklamacji krok po kroku

Dokument składany pisemnie powinien zawierać:

  • miejscowość i datę
  • dane kontaktowe osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres)
  • dane kontaktowe banku (nazwa, oddział, adres siedziby)
  • powód reklamacji (szczegółowy opis sytuacji, wskazanie dokładnej daty lub osoby, np. pracownika placówki, który jest odpowiedzialny za błąd)
  • oczekiwania wobec banku (w zależności od skali problemu można oczekiwać zadośćuczynienia, przeprosin, zwrotu niesłusznie zabranych pieniędzy lub innej, adekwatnej dla sytuacji formy)
  • sposób kontaktu banku (należy wskazać, w jakiej formie bank ma odpowiedzieć na reklamację – listownie, telefonicznie, online)
  • załączniki (jeśli się posiada dokument potwierdzający błąd, konieczne jest dołączenie go do reklamacji).

Gdzie składać reklamację

Można to zrobić osobiście w placówce banku. Należy jednak pamiętać, by od pracownika przyjmującego skargę bądź zażalenie wziąć dokument, który to potwierdzi. Może on być przydatny, jeśli sprawa trafi do sądu lub bank nie odpowie na reklamację. Na stronach internetowych banków znaleźć można formularze reklamacyjne. Wypełnienie ich jest łatwe, zabiera mało czasu, jednak w przypadku poważnego błędu lepiej sprawdzi się list polecony za potwierdzeniem odbioru. Jeśli natomiast sytuacja nie prowadzi do poważnych strat, doskonałą formą reklamacji jest kontakt z konsultantem poprzez zadzwonienie na infolinię banku.

Nie ma ustalonego terminu, w którym bank musi odpowiedzieć na reklamację. Żadne prawo nie reguluję czasu, w którym instytucja musi rozpatrzyć wniosek i wydać decyzję. Banki jednak mają na uwadze dobro swoich klientów, dlatego wszelkie reklamacje rozważane są w szybkim czasie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *